Wszystkie zagadki rozwiązane, sprawcy wykryci więc pora na powrót do domu! Ostatni dzień koloni był równie emocjonujący jak każdy poprzedni. Przy dźwiękach uroczej piosenki „Miśki czas wstać” powitaliśmy ostatni dzień. Korzystając z pogody spacerowaliśmy po Dolinie Strążyskiej u stóp Giewontu. Podziwialiśmy piękne, górskie widoki pod wodospadem Siklawica. Potem przyszedł moment zadumy w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Następnie emocjonujący wyjazd wyciągiem na Wielką Krokiew i cudna panorama Zakopanego.

Po obiedzie słynna Gubałówka i ostatni moment na zakup pamiątek. Wieczorem uroczystym apelem podsumowaliśmy naszą kolonie. Były nagrody, podziękowania i dyplomy.Do zobaczenia za rok!

zobacz galerię zdjęć

DSC_2093Pogoda przywitała nas dziś deszczem, w związku z tym przyszedł czas na porządkowanie biur detektywistycznych, oraz pracę w laboratorium detektywa. Był konkurs plastyczny na najciekawsze wspomnienie z kolonii, łamigłówki, krzyżówki i labirynty. Tuż po pysznym obiedzie przywitało nas piękne słońce, więc ruszyliśmy na podbój Zakopanego. Nie ominęliśmy również pięknego Kościoła na Jaszczurówce.

Wieczorem odbyło się kolejne kolonijne show ,,Project Runway”, podczas którego prezentowaliśmy stroje, których nie powstydziłyby się najlepsze, światowe salony mody. Nasze projekty oceniało jury w składzie: Marcin Tyszka, Joanna Przetakiewicz, Katarzyna Sokołowska. Naszych modeli zapowiadała sama Anja Rubik wraz z Tomaszem Ossolińskim. Kolejny dzień dostarczył nam wiele wrażeń!

DSC_1844Za nami siódmy dzień na kolonii, nie ma czasu na tęsknotę. Bawimy się bardzo dobrze! Dopołudniowa wizyta na termach w Białce Tatrzańskiej sprawiła nam wiele radości. Detektywi to również wędrowcy.

Zatem po obiedzie wybraliśmy się na szlak. Podziwialiśmy piękne widoki na Rusinowej Polanie. Jedliśmy pyszne oscypki z Bacówki. Na szlaku na Rusinową Polanę, obejrzeliśmy Wiktorówki. To piękne stare sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr. Widzieliśmy też tablice poświęcone osobom, które w górach oddały swoje życie. W ramach kolacji zjedliśmy pyszne kiełbaski z grilla, a dzień zakończyliśmy dyskoteką. Udało nam się zintegrować, więc wspaniale bawiliśmy się wszyscy razem.

zobacz galerię zdjęć

DSC_1710Dzisiaj od rana, mimo wcześniejszej pobudki, byliśmy w dobrych humorach. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na wycieczkę do Parku Miniatur i Rozrywki w Inwałdzie. Spędziliśmy trzy godziny na zwiedzaniu najciekawszych zabytków z Polski i ze świata, oraz na rozwiązywaniu zadań detektywistycznych. Wiele frajdy sprawiła nam wizyta w „Tunelu strachu”, w „Zielonym labiryncie” oraz na seansie w kinie 5D. Pozostały wolny czas spędziliśmy w ciekawy sposób korzystając z wielu atrakcji w parku rozrywki.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy przepiękne, odnowione Muzeum Dom Rodzinny Jana Pawła II w Wadowicach. Do pensjonatu wróciliśmy na obiadokolację. Po wieczornym apelu, pełnym nagród, odwiedziliśmy jeszcze raz kino, tym razem kolonijne, nie zabrakło przy tym popcornu. Pełni wrażeń poszliśmy spać, bo jutro czekają na nas nowe zadania i przyjemności.

P1050356Niedziele rozpoczeliśmy od ,,Śniadania piżamowca". Było bardzo zabawnie, kiedy wszyscy zeszliśmy na śniadanie w piżamkach. Póżniej szybko wyszlismy do pobliskiego Kościoła na Mszę Św. W drogdze powrotnej zrobiliśmy zakupy. Przed obiadem zdążyliśmy jeszcze dojść na strumyk. Tam wzięliśmy udział w konkursie ,,Kryminalne rzeźby z kamienia". Pracowaliśmy z ogromnym zapałem i dlatego nasze prace były interesujące i bardzo podobały się naszym druhnom.

Po obiedzie mieliśmy kolejną atrakcje w Parku linowym w Murzlasichle. Doskonaliliśmy tężyznę fizyczną i spryt detektywów. Bawiliśmy się fantastycznie. Wieczorem wzieliśmy udział w grze terenowej. Tropiliśmy złodzieja ,,kryształowej kuli", ale na szczęście wykryliśmy przestępcę.

zobacz galerię zdjęć

DSC_1496Za nami kolejny dzień pełen wrażeń. Podczas porannego apelu dh komendantka rozdała nam słodkości w uznaniu naszych działań z poprzedniego dnia.

Sobota  już od rana zapowiadała się interesująco. Do południa odbyła się  „Miedzynarodowa Olimpiada Sportowa” . Później wybraliśmy się w urocze miejsce nad strumyk, gdzie korzystając z pogody, uprawialiśmy różne dyscypliny sportowe. Zmęczeni upałem, wypoczywaliśmy w cieniu nad wodą.  Po południu ze względu na niepogodę, zamiast gry terenowej czas wykorzystaliśmy na przygotowania do „Małych Gigantów”. Okazało się, że drzemie w nas wiele talentów. Odkryliśmy także nasze umiejętności artystyczne i wykonaliśmy wspaniałą biżuterię dla rodziców.

Wieczorem natomiast …. Oj, działo się bardzo wiele. Zaprezentowaliśmy się przed Agnieszka Chylińską, Kasią Bujakiewicz i Kubą Wojewódzkim. Nasze występy podobały się jurorom. Kabaret w składzie Adrianna Smardz i Julia Motyła wywalczył Grand Prix. Reszta wyników jutro. Czekamy z niecierpliwością. Na naszej scenie odbył się też występ gości specjalnych. Było fantastycznie!!!

zobacz galerię zdjęć

P1050100Rankiem nad naszym pensjonatem zawisły deszczowe chmury, ale zaryzykowaliśmy i po porannym apelu udaliśmy się na pieszą wycieczkę do Murzasichle.

Tam druhny zagwarantowały nam czas pełen wrażeń. Ćwiczyliśmy spostrzegawczość. Zadanie polegało na tym, żeby zapamiętać jak najwięcej szczegółów z miejsca naszej wyprawy. Następnie porównywaliśmy nasze spostrzeżenia z sytuacjami zaobserwowanymi przez druhnę.

Odwiedziliśmy także Izbę Regionalną u Gąsienicy ,gdzie mogliśmy w bardzo humorystyczny i ciekawy sposób dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy o Podhalu, prawdziwym góralu, góralskim stroju, obyczajach i tradycjach.

Po poobiedniej ciszy, podzieleni na szóstki, dostaliśmy do wykonania kolejne zadanie! Mieliśmy dokończyć historię kryminalną, opisując ją na kartkach. Mało tego, po napisaniu historii mieliśmy prezentować kryminalne dramy. Pracowaliśmy z wielkim zaangażowaniem, zabawy było co nie miara! Zmysł detektywa nas nie zawiódł i  wszystkie zagadki zostały rozwikłane. Za nami kolejny udany dzień!

zobacz galerię zdjęć

DSC_1106Od samego rana świeciło cudowne słońce, po śniadaniu wyruszyliśmy na zwiad po okolicy. Podczas spaceru dostaliśmy od druhen koperty z pięcioma pytaniami, dotyczącymi np.: liczby mieszkańców, nazwy miejscowości oraz najpopularniejszych nazwisk. Zobaczyliśmy wyciąg narciarski, zwiedziliśmy zabytkowy kościółek, ale musielismy szybko uciekać przed deszczem.

Po pysznym obiadku zaczęły się zajęcia w szóstkach. Uczyliśmy się różnego rodzaju szyfru, odczytywaliśmy zaszyfrowane zadania oraz sami szyfrem zapisaliśmy hasło naszej kolonii!

Wieczorem odbyło sie oficjalne pasowanie na zucha kolonii detektywistycznej! Zadania jakie mieliśmy do wykonania to np.: odbicie odciska palca czy odczytanie hasła zapisanego malutkim druczkiem, patrząc przez lupę. Po ich wykonaniu odbyło się pasowanie! Na tę uroszystość przybył sam Sherloc Holmes wraz z Watsonem. Poprzez uklęknięcie i oficjalne pasowanie staliśmy się pełnoprawnymi zuchami kolonii detektywistycznej!!!

zobacz galerię zdjęć

DSC_0838Dzisiejszy upalny dzień, zapowiadał się bardzo interesująco... i taki był! Po śniadanku, był pierwszy uroczysty apel, gdzie odczytano rozkaz, podzielono nas na grupy i przydzielono do druhen. Staliśmy się oficjalnie szóstkami Sherlocka!

,,Przysłowia zaklęte w kamieniach" - atrakcja dzisiejszego przedpołudnia. Wraz z druhnami udaliśmy się nad pobliski strumyk, naszym zadaniem było odnalezienie karteczek z przysłowiami. Kto miał najwięcej, wygrywa! Po wykonanym zadaniu, mieliśmy czas na kąpiel w górskim strumyku.

Obiad zjedliśmy ze smakiem, po czym wraz z druhnami mieliśmy czas na przygotowanie nazw naszych szóstek, okrzyków i pląsów. Gang Sherlocka, Detektywi z Baker Street, Szalone Lupy oraz Detektywi nie z tej ziemi - to nasze nazwy! Na wieczorne spotkanie zawitał do nas Wathson, to właśnie przed nim prezentowaliśmy nasze pomysły!

Czekamy z niecierpliwością na jutrzejszy dzień!!!

zobacz galerię zdjęć

P1020313Dzisiejszy dzień upłynął nam bardzo aktywnie. Na miejsce zajechaliśmy wczesnym popołudniem, druhny przydzieliły nas do odpowiednich pokoi, po czym poszliśmy na pyszny obiad.

Gdy już trochę odpoczęliśmy, podzieleni na grupy, poszliśmy na spotkanie z Sherlockiem Holmesem, który przysłał nam list. Napisał w nim, że jest bardzo zadowolony z pomocy tak młodych i ambitnych detektywów. Wydedukował po naszych uśmiechniętych buziach, że współpraca z nami będzie bardzo owocna!

Druhny w między czasie zaznajomiły nas z regulaminami panującymi na kolonii. Każdy z nas złożył pod nimi swój podpis, przypieczętowaliśmy tym przestrzeganie regulaminu każdego dnia na kolonii i nie tylko!

Rozwiązywanie łamigówek i labiryntów przyszło nam z dużą łatwością, obejrzeliśmy film, który przybliżył nam postać Sherlocka Holmesa, następnie rozeszliśmy się do swoich pokoi, gdzie przygotowywaliśmy się do ciszy nocnej.

Pełni ciekawości co przyniesie następny dzień oraz werwy do działania, nie możemy się doczekać co będzie dalej!